Reprezentantii Operei din Iasi au anuntat premiera la Iasi a spectacolului „Les Indes galantes" (Indiile galante), montat pentru prima data in Romania de renumitul regizor Andrei Serban.
Spectacolul opera-balet „Les Indes galantes" de Jean-Philippe Rameau a fost montat in regia lui Andrei Serban la Opera "Garnier" din Paris in anul 2003. Premierele la Opera Nationala Romana Iasi vor avea loc pe 15, 16 si 18 noiembrie 2012.
Dirijori sunt Adrian Morar (Opera Nationala Romana Cluj-Napoca) si Gabriel Bebeselea. Din distributie fac parte artistii Operei iesene si invitatii soprana Rodica Vica (Bucuresti) si tenorul Radmilo Petrović (Viena). Scenografia spectacolului a fost preluata de Carmencita Brojboiu (Cluj-Napoca).
In una dintre cele 3 seri, va avea loc si lansarea albumului bilingv Cehov, Shakespeare, Bergman vazuti de/seen by Andrei Serban, semnat de Mihaela Marin, aparut recent la Editura Institutului Cultural Roman. Albumul se adreseaza deopotriva iubitorilor de teatru si celor ai fotografiei de arta. Cinci montari semnate de Andrei Serban – cu piesele Unchiul Vania, Trei surori si Ivanov de Anton Cehov, Strigate i soapte dupa filmul lui Ingmar Bergman si Regele Lear de William Shakespeare – sunt privite de Mihaela Marin prin obiectivul camerei.
Imaginile rezultate sunt insotite, in album, de comentariile si gandurile lui Andrei Serban si de impresiile criticului de teatru Ana Maria Narti.
Albumul va putea fi achizitionat din incinta Teatrului, in toate cele 3 seri de spectacol.
„In teatru, evenimentul e spectacolul. Cei care nu au vazut spectacolul devin martorii lui prin intermediul pozelor Mihaelei, percepand prin unghiul camerei vibratiile preluate de pe fetele actorilor si captate de obiectivul fotografic. Cei care l-au vazut deja, isi verifica sau isi improspateaza memoria la un interval dupa vizionare, poate chiar au surpriza sa descopere ceva ce-i va face sa-si schimbe parerea initiala. Cand surprinde si alimenteaza cu impresii vii, fotografia adanceste perceptia si astfel devine ea insasi obiect de arta. (…) Cand am invitat-o sa fotografieze piesele cu subiecte mai aparte, Strigate si soapte dupa filmul lui Bergman sau Regele Lear cu o distributie exclusiv feminina, i-am propus Mihaelei sa ia taurul de coarne si sa intre si mai adanc in subiect, adica sa patrunda, sa invadeze in intimitatea jocului actorilor.“ – Andrei Serban